piatok 9. februára 2018

Ako prejsť z čítania na písanie?

Zdroj: https://pixabay.com/sk/users/congerdesign-509903/
Ako prestať konečne iba čítať a splniť si sen a začať s vlastným písaním?

Hoci nepotrebujeme návod typu, zapnite si počítač, alebo vezmite do ruky pero ... určite však existuje niečo, čo reálne môže pomôcť začať a možno aj pokračovať v písaní. Alebo nie?

Prednedávnom som sa dostala k jednému článku na túto tému a zaujímalo ma, čo nové by som v článku mohla objaviť. Musím vás sklamať (ako som sa sklamala aj ja sama). Ak túžite začať písať, určite ste si na túto tému vygooglili mnoho článkov a teda máte takéto pravidlá a rady v malíčku.

Ale podľa môjho názoru, nikomu reálne nepomohli začať písať. Pretože na písanie je potrebné nájsť inšpiráciu - ČO VLASTNE PÍSAŤ a AKO TO NAPÍSAŤ ...



Na chvíľu sa ešte vrátim na začiatok. Spomínala som článok, konkrétne ide o 5 tipov ako prejsť z čítania k tvorivému písaniu. Zarazila ma jedna vec. Ako bod číslo 1 znie rada: "Čítajte, čítajte a ešte raz čítajte." A pravdaže sú v krátkosti spomenuté pozitíva, ktoré čítanie prináša ako zlepšenie v gramatike a podobne.

Ale ak budem čítať, nebudem mať čas na písanie. Nie som superžena, ktorá nemá počas dňa žiadne povinnosti a nemám neobmedzený čas pre svoje záľuby (alebo prácu). Takže moja prvá rada znie:

1. Prestaňte konečne čítať a začnite písať. 


Nakopnúť vás môžu rôzne metódy kreatívneho písania, ktoré sa vám na začiatku môžu zdať smiešne a nikam nevedúce. Ale ich úlohou je donútiť vás naozaj začať písať, teda spájať slová do viet. Z viet tvoriť vlastný text. A ani sa nenazdáte a už ste s písaním vlastne začali!

+ Moja rada: Píšte každý deň, alebo tak často ako môžete. Vyčleňte si denne hodinku, dve na svoje hobby a píšte si. Či už do počítača alebo na papier. Začať písať nemožno bez toho, aby sme písaniu reálne venovali čas. Ak to je potrebné, zaraďte si písanie aj do svojho zoznamu TO DO 😉.

Všetky knihy za 7

2. Čítajte po sebe. Znova a znova.


Medzi zaručené rady, ktoré vám majú pomôcť v písaní nájdete aj tip: Veľa píšte. Bez ohľadu na čokoľvek, hlavne píšte. Toto pravidlo som rozobrala na mojom blogu aj ja.
Nikdy nezabúdajte po sebe čítať. Ak vaše vlastné texty nebavia vás, budú baviť čitateľov? Asi ťažko, všakáno.
→ Ale hlavne môžete nad nemastnými neslanými textami popremýšľať, prepisovať ich a cibriť si svoje schopnosti bez toho, aby ste náročne hľadali nové témy (a opakovali svoje chyby).

3. Píšte ďalej a publikujte.


Ak sa vám začnú hromadiť texty, ktoré sa vám páčia, je najvyšší čas ukázať ich svetu. Možností je veľa, od literárneho portálu až po vlastný blog. Takže píšte a začnite publikovať.

Tu ešte chcem pripomenúť, že s publikovaním sa objavia prvé stretnutia s čitateľmi. Všímajte si reakcie na vaše písanie a z každej jednej si vezmite práve to, čo vás posunie vpred. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára