štvrtok 12. apríla 2018

Recenzia: Arabská milenka, Manáková Mirka

Keď som si eknižku Arabská milenka stiahla, nemohla som sa dočkať, kedy nastane čas na jej čítanie. Človek mieni a život mení a tak som si musela pár dní počkať, kým som nejaké tie voľné chvíle našla. Ale potom som knihu zhltla na jeden šup. 😊


 Obálka knižky Arabská milenka je naozaj veľmi pôsobivá. Zaujme... hoci text názvu knihy je dosť ťažko čitateľný, hlavne v menšom náhľade. V tomto prípade určite platí, že MENEJ JE NIEKEDY VIAC :-).  Ale celkovo na mna obálka pôsobila prepracovanie a profesionálne.

Keď som knihu čítala, chodila mi po rozume otázka: Je to autorkina prvotina? Koľko má Mirka Manáková rokov? (Respektíve, koľko ich mala, keď príbeh písala.) Text miestami na mňa pôsobil nevyzreto, miestami neuveriteľne ... takže by som to radila medzi prvotiny. Akoby autorka potrebovala ešte spisovateľsky dozrieť.

Ale príbeh sa mi páčil a relatívne dobre sa čítal. Až na niekoľko pasáží, ktoré mi tam vadili, je text aj dej spracovaný celkom dobre. Jediné, čo ma trocha zamrzelo bola nevyrovnanosť v písaní príbehu. Spočiatku je dej rozvláčny (niekedy až priveľmi) a v závere to všetko naberie rýchly až maxi rýchly spád a na môj vkus až príliš jednoduché (žeby detinské?) rozuzlenie.

Záver sa dal veľmi jasne vytušiť, nebol prekvapivý. Chápem, že ide o romantický príbeh, ktorý má happy end, ale ... Aj záver by som chcela zaujímavý. Aby som čítala s nadšením a nielen aby som sa ujasnila, že dočítam aj poslednú vetu, hoci dej mám vytušený dávno vopred.

Takže sa znova vraciam k mojej úvodnej myšlienke a to je autorkina neskúsenosť, ktorú mi naznačujú aj niektoré dialógy postáv. Pripadali mi veľmi strojené a neprirodzené. Takto sa naozaj málokto rozpráva so svojim okolím.
A hoci ide v knižke o moderný romantický príbeh, erotické pasáže sú iba v náznakoch (žiadne šteklivé podrobnosti nečakajte). Takže sa pripravte na čistý nevinný príbeh, akoby z obdobia puberty.
Čo ma dosť prekvapuje, keď sa pozerám na knižný profil autorky. 

Poznámky pod čiarou :-)
- Sem tam mi to zaškrípalo aj v štylistike a gramatike, ale inak je dielko v tomto smere OK.
- Trochu príliš už bolo na mňa to čarovné uzdravenie z tak vážneho horúčkovitého stavu. Na druhý deň byť takmer úplne OK, no to je dosť ťažko uveriteľné.

Čítali ste knižku aj vy? Alebo inú od autorky? Dajte vedieť v komentároch :-)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára